Alla inlägg under december 2008

Av Louise - 31 december 2008 11:56

Jag vaknade INTE bra idag. Faktiskt så är det en sån dag som man inte skulle låtsas om att man vaknat alls. Jag FLÖG ur sängen efter att på nåt sätt ha kommit på att det är den sista idag, hundarnas försäkring kommer att dras kl 12, och har jag verkligen sett till att det finns 420 fria kronor på kontot??? Upp och på med datorn, logga in på Swedbank, och som jag trodde, Sveland har dragit för Freyja iallafall, trots att Olle tagit över henne till Agria. Det gjorde att det fattades dryga 60 spänn för att Folksam ska kunna dra hundarnas kostnad, jag missade förra månaden med, så den här gången är jag TVUNGEN att betala det dubbla, annars blir det en massa strul, och jag är livrädd för den typen av strul!!! In med pengar på kontot, och nu finns det så det räcker, det är bara att hoppas att det dras, faktiskt nu i detta ögonblick när klockan är 12:00.


Idag bär det av till Mormor. Jag har aldrig firat nyår hos mormor förut, så det här blir en ny upplevelse. Sen jag flyttade hemifrån har det inte blivit nåt nyårsfirande med familjen, 06/07 firades in med Lars, Sara och en drös med Stefans kompisar, 07/08 inne i stan med Malin och Reine och en MASSA frysande för det var typ 15 minusgrader... Nu blir det familjen, Stefan, mormor och morfar. Pappa vet jag inte alls vad han gör. Förresten, jag har inga pengar på mobilen, så jag kan inte skicka några Gott Nytt År-SMS... :( Sorry!


Nu ska jag göra mig iordning och möta upp familjen på Marieberg, sen ska jag hem och hämta Stefan och Elliot, och sen vidare till Kullen. Nu måste jag kolla kontot, är skitnervös! *Suck*


GOTT NYTT ÅR!!!

Av Louise - 30 december 2008 21:11

Jag har ju lovat i ett tidigare inlägg att 2008 ska printas ner på "papper" (läs dataskärm) och jag har inte glömt det! Dagen före nyårsafton anser jag vara en perfekt tidpunkt.


BRA SAKER:


  • I april fick vi en liten 11 veckor gammal Elliot hem till oss
  • Åsa och jag har ÄNTLIGEN tagit upp kontakten igen and going strong
  • Olle vill köpa min älskade Freyja så hon har ett kanonhem
  • Jag har bytt mina p-piller som jag ätit i 4 år till mini-piller och mår kanon, NOLL mensvärk (och noll mens...)
  • Mamma har fått ett jätteunderbart besked
  • En urjävlig människa är borta ur "släktskapet"

MINDRE BRA SAKER:


  • Stefan kommer att bli varslad från Ahlsell
  • Vi missade världens chans på en trea på Ängvaktarvägen
  • Pappa söker jobb i Stockholm
  • Mina studier rinner ut i sanden, men det ska jag fixa!
  • 2 katter har blivit överkörda hemma hos mamma

ANDRA SAKER SOM HÄNT:



  • Christoffer har gift sig i hemlighet för vår del av familjen

Inget jättespännande år, men man kan väl säga att det varit mycket hund iallafall. Det tar verkligen på hela vardagen att ha valp, som att bli med barn! Men roligt har det varit, och Elliot har inneburit många nya bekantskaper och vänner; Berit och Holger, Miina, Linn m.fl

2009 hoppas, tror och känner jag på mig kommer att bli förändringarnas år. Det låter kanske klyschigt, men med tanke på alla omständigheter så tror jag att jag kommer ha rätt, jag hoppas bara att det blir POSITIVA sådana, för mer negativt betackar jag mig från HELT OCH HÅLLET.


MINA FÖRHOPPNINGAR:


  • Boende i Örebro
  • Jobb eller stjärnklar utbildningsväg
  • Nåt cert vore kul för Elliots del ;)
  • Pappa flyttar till Örebro
  • Olle köper Freyja som lever lycklig i alla sina dagar
  • Stefan får jobb, helst i Örebro
  • Stefan tröttnar på SC, WOW och allt annat jobbigt spelande (okej nu driftar det iväg här, inte alls särskilt troligt...)
  • Ta bättre hand om mina vänner

BRING IT 2009, JAG ÄR REDO!!! (....hoppas jag...)

Av Louise - 30 december 2008 18:34

Idag har vi uträttat saker!! Jag ringde till Hallsbergs gummiverkstad, åkte dit med däcken och har nu ÄNTLIGEn fått på dem! Vi blev så glada och nöjda med oss själva så vi åkte raka vägen hem till Nilssons med sommardäcken (där vi får ha dem över vintern) och skenade vidare till Marieberg, Lotta fick vi med som bonus dessutom. Var lite kul att handla med Stefan och hans mamma :) Stefan skötte sig jättebra, var med in i klädaffärer och allt! :D Vi köpte ett tikskydd till Elliot, och ett beconsmakande ben, och Scrubs säsong 1 på Elgiganten, där Stefan också slog till och köpte en 50" plattTV!!! Den kommer hem den 9/1, så det blir en lagom födelsedagspresent till honom själv! ;) Mamma ska få ta våran gamla 32-tummare, dom har ju betydligt mindre tvapparater än människor i huset...


Vi har alldeles nyss kommit hem, det blev en heleftermiddag på Marieberg men McDonalds och allt, och nu är jag trött i fötterna! Klädshoppingen får vänta tills jag får med mig Åsa och Therese, där behövs tjejsällskap på hög nivå! ;)

Av Louise - 29 december 2008 23:34

Jaha då var det min tur att vara loosern i Mariokart. Vi körde en turnering nyss, och ikväll kan jag säga att det var andra toner i pipan för Stefan... mest stora nöjda flin avfyrades i min riktning, och det var min tur att bli lite smått irriterad... :P Tur att jag kan behärska mig så väl, eller rättare sagt tur att jag är så väluppfostrad ;) Nu sitter Stefan med sin älskade (datorn) igen, och jag hamnade visst här vid min dator.


Jag måste in till Marieberg imorrn och köpa ett tikskydd, den lilla damen behöver ett kan jag säga! Om det inte vore för att hon och Pepsi har så olika storlek på rumpa så kunde hon ha använt ett av Pepsis, men det går inte. Hon behöver ett eget som passar och inte ramlar av. Vi ska gå upp HYFFSAT tidigt imorrn och åka till däckfirman, förhoppningsvis få däcken bytta och åka raka vägen till Marieberg! Så Åsa, nej du får inte hjälpa mig med däcken!!! ;) Vi har dessutom dåligt med redskap, i mormors bil hade vi ett extra rör att använda som hävstång på fälgkorset när man byter däck, men ja, det ligger ju i mormors bil, och den har mamma... Det är lika bra att dom får göra det på Hallsbergs Gummiverkstad, så slipper ju vi en massa stånk och stön med! Är vi hemma sen på kvällen får du ju GÄRNA komma och dricka té ändå! :) Annars kommer jag till dig nån dag! Vi kanske rent av ses på Marieberg? ;)


Jag har bestämt att vi måste flytta från Hallsberg. På riktigt! Jag vill in till stan, till min vänskapskrets (delar av den iallafall) och familjen. Vad fasen gör vi i Hallsberg nu när Stefan blivit av med jobbet? Det finns ju egentligen ingenting som håller oss kvar, förutom Malin (och Reine) i Askersund, men till dom kan man ju lika gärna åka från stan som från Hallsberg! Lars och Sara var det länge sen vi träffade nu... fy vad dålig man är på att hålla kontakten med vänner som bor lite längre bort! För min del så är det ju nästan alla! Jag känner ju ingen i Hallsberg och det känns så trist när jag inte har nånting att göra, man vill ju kunna ses utan en jäkla massa resor! Malin, du kan förresten ta med dig Reine och flytta in till Örebro ni med, så kommer han bort lite från jaktstugan också :) Bra idé va! ;D Det värsta är att vi har noll chans att få lägenhet hos Öbo än så länge, det är mellan 25 och 75 intresseanmälningar på lägenheterna vi är intresserade av, och vi har bara typ... 29 poäng eller nåt=noll chans att få nån lägenhet. Man kanske skulle leta lite privata hyresvärdar, men där vet man ju att det brukar gå mycket på referenser från tidigare hyresgäster... Åsa, hade Du några bra kontakter?


Oj oj oj vad jag gnäller och går på ikväll, men jag är sååå trött på den här hålan!

Kom och ta mig långt härifrån!!!

Nu ska jag kolla på Scrubs igen, och ta en kopp té. Liptons pyramid Peach & Mango får det nog bli nu igen. Det är min absoluta favorit!!! :) I might blogga igen ikväll, så tag er i akt! ;)

Av Louise - 29 december 2008 19:13

Bläääh jag mår pyton! Man ska inte äta en halv panna med moccarutor med min mage. Det kan bara gå illa! Just nu är det mest en obehaglig konstig men ack så välbekant känsla i magen. Men det räcker bra för att man ska må piss.

Vi har tröttnat på julmaten vid det här laget, en rejäl kebabrulle skulle sitta kanoners nu! Det kanske är därför man vräker i sig en massa skit, för att det inte finns annat än jansson, skinka och revbensspjäll kvar... Vi har käkat det i tre dagar nu och det är ändå inte slut! Nån annan mat har vi inte hemma... :P


Dom jäkla vinterdäcken då... Ja nu ligger dom nere i bilen och ska bara sättas på. Jag har bett Stefan ringa sin pappa och be om hjälp, men det kommer inte ske, så jag måste få tag på mamma och fråga var i helsike man sätter "pumpgrejen" (hjärnstillestånd) för att inte mosa ihop bilen underifrån... Så ska jag byta däcken själv, för nu vill jag f-n inte vara instängd här längre!!! Jag vill in till Marieberg och mellandagsrean, och köpa en present till ett kalas jag ska på 3 januari... ;) Jag har inte tid att sitta hemma, och inte kan jag muppa bort hela dagarna framför datorn heller... *suck*


Nu ska Stefan ha sin dator, så jag ska gå till köket, diska och lyssna på Kent.


Hoppas det gick bra med lillkisssen Åsa!

Av Louise - 29 december 2008 01:48

Tänk dig in i följande scenario; Du heter Lollo, behöver en ny mobil, är galet förtjust i lila och väljer mellan dessa tre mobiler:


  • Nokia 5310 Xpress Music Rosa
  • Nokia 3120 Classic Lila eller;
  • Samsung SGH L700 Lila

(Kolla in dem på netonnet.se) Vilken väljer du då? Mina krav:


  • Kamera
  • Plats för minneskort
  • Snygg
  • Sms-funktion
  • MP3
  • Jag vill kunna ringa samtal i nödfall... ;)

Fundera på det tills imorrn!!! ;) Natti natti!

Av Louise - 28 december 2008 22:51

Idag måste jag säga att jag har varit duktig! Jag har tvättat alla sängkläder och vikt in dem i garderoben, bäddat rent i sängen med nya påslakansetet från mamma (jag tycker att det blev jättesnyggt, det ser grått ut på bilden, men det är beige och brunt) och så har Stefan och jag bakat moccarutor :) Vi gjorde dem i nya hushållsmaskinen vi köpte inann jul, och det gick kanonbra. Dessvärre har vi redan ätit tup 7-8 st, och Stefan har lovat att dom ska vara slut INNAN hans födelsedag så ingen får smaka... :P Det blir till att baka nytt då. Men det får han hjälpa till med, det är så mycket roligare när man är två.


Sen har vi fixat upp stereon i köket så jag kan lyssna på min julklapp, Kentskivorna! Har lyssnat på "Tillbaka till samtiden" ikväll, en av de bästa skivorna alldeles klart, jag har visserligen hört den skiva 100 gånger men den blir bara bättre och bättre. Det är den senaste skivan, och klart en av de bästa. Så är det bara.


Nu sitter jag och är vansinnigt törstig, ett glas vatten får råda bot på det problemet. Stefan och jag ska ha MarioKart-turnering sen när "alla bra som är online såhär dags" inte går att spela Starcraft eller WOW med längre. Det ser jag fram emot. Vi spelade lite igår och då blev Stefan som vanligt 5 år och världens mest dåliga förlorare när det gick dåligt. Stefans teori är att när det går bra för honom är det "skills" och skicklighet, men när det går bra för mig är det "otur" för honom, "tur" för mig och så får ju jag alla bra grejer... Jag säger bara LOL Stefan! Det är ett BARNSPEL! Men han har lovat dyrt och heligt att inte bli sur ikväll. Vi får väl se... ;) Tur att jag inte är nåt förtjust i att retas... hihi ;)


Bilden på Elliot är från igårkväll, när hon sov i sin nya filt som hon fått av Stefans moster Susanne i julklapp. Den är som synes uppskattad! :) Hon har förresten fått ett bad idag, och efter det låg hon inlindad i filten som en baby i mitt knä och frös lillungen... Vilken liten meshund hon är ;)

Av Louise - 28 december 2008 13:36

Idag ska tvättas sängkläder och handdukar. Sånt som tar tid att torka, så jag får se hur mycket jag hinner med. Vi fick ju två nya set med sängkläder i julklapp, och jag känner verkligen att man vill tvätta bort lite kemikalier innan man sover i dem. Dessutom har jag våra andra sängkläder i smutstvätten med, så vi har inget att byta till, och det är dags för det nu! Jag vill helst byta sängkläder varannan vecka, men då får Stefan krupp på mig.. :P


Jag tror att jag ska försöka göra som Dig Åsa, och lista vad jag fick i julklapp... Det var rätt mycket grejer, och såhär kommer jag faktiskt inte ihåg...


Till bara mig:

  • Färgpennor - av Therese och mamma, två pkt :)
  • Ett lila tårtfat på fot i glas och gjutjärn - av Therese
  • En lila mössa - av Beatrice
  • Ett ritat tomtekort - av Beatrice
  • Silverringar till öronen, mellanstorlek av mina tidigare - av Therese
  • Ett nyckelskåp - av Therese
  • Ett Aloe Vera kroppsvårdset - av Rickard
  • En julduk - av pappa
  • En jul-plastpås-påse - av pappa
  • En mässingsklocka - av pappa
  • Ett armband - av pappa
  • En glasskål från Skultuna/"Sverigeskålen" - av pappa
  • Kent box 1991-2008 (Kents samlade verk) - av Stefan
  • Scrubs säsong 3 - av Stefan
  • 100 kr och en Tialott med vinst - av mormor och morfar
  • Silverörhängen - av Åsa
  • 200 kr IKEA - av Christoffer
  • En stickad mörkgrön tröja - av Nilssons
  • En glasvas - av Stefans mormor och morfar

Till oss båda (samt hushållsartiklar "till Stefan"):

  • Beige bäddset med hjärtan - av mamma
  • Vitt bäddset med svart/grå blommor - av Stefans mormor och morfar
  • Röda handdukar - av mamma
  • Varsit örngott med man/kvinna-tecken - av pappa
  • Lakan - av Nilssons
  • Ell våffeljärn (Stefan)- av Nilssons
  • En Rejmyre vinkaraff (Stefan) - av Stefans mormor och morfar
  • En rejäl traktör"gryta" i teflon (Stefan) - av Stefans moster Susanne
  • Microfiberdukar (Stefan) - av Susanne eller Stefans mormor...

Jag TROR att det var allt, men jag har säkert glömt någon för det var sååå mycket grejer. Vi har plockat undan det mesta från bordet nu, så jag kan inte kontrollera längre... :P


Idag skulle Stefan byta däcken på bilen, men han sover fortfarande, så jag undrar om det hinns med innan det blir mörkt... Anledningen till att han sover är väl mest att han satt uppe till 6 imorse och spelade dator. Då skulle jag också vara trött. Å andra sidan skulle jag aldrig en tänka tanken att sitta uppe till 6 på morgonen och spela dator, vare sig det är The Sims, Zelda, Mahjong eller SvampBobspelet. Om jag skulle kunna klara det så skulle jag gärna ge Stefan lite av sin egen medicin, sno sladden till internet, gömma den, och sitta och spela Mahjong en hel dag, nej ett helt dygn, utan att så mycket som prata med honom, förutom när han lagat mat och det är dags att äta. MEN det klarar jag bara inte, jag skulle bli helgalen om jag spelade dator så länge... Vad ska man göra???

Skapa flashcards