Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Louise - 1 februari 2009 16:08

PUH vilken natt vi har haft. Elliot kräktes igen för fjärde gången igårkväll och fick ett tiotal nya "bubblor" mellan ögonen så då ringde jag Strömsholm igen och dom sa åt mig att komma in med henne så hon kunde få cortison. Så kl halv elva på kvällen körde jag med Elliot till Dylta och hämtade med mig mamma, och sen vidare till Strömsholm. Väl framme där hade nästan all svullnad i ansiktet gått ner och Elliot hade blivit pigg igen. Hon fick en cortisonspruta och ett recept på magmedicin som skulle stoppa kräkningarna, och så ska hon äta ris och kokt kyckling/fisk i en vecka nu tillsammans med medicinen. Kl 2 inatt kom jag hem igen, helt slut efter all oro och bilkörnadet, plus att min mage är som en tvättsvamp när det gäller oro, alla mina oroskänslor sitter i magen så jag hade sååå ont!


Imorse kräktes hon igen kl 8, sen igen vid elva-tiden, sen fick hon kokt ris, en dl bara innan jag åkte till Mariebreg för att köpa fisk och kyckling och hämta ut medicinen, och när jag kom hem så hade hon kräkts upp det med! Nu håller jag på och kokar kyckling och hon har fått första dosen medicin, så sen ska vi prova med mat igen. Hoppas, hoppas att magen fixar sig nu, hon har inte fått behålla en droppe vatten ens sen igår morse! Hon måste ju ha fått i sig nånting väldigt olämpligt, frågan är bara vad? Jag blev verkligen inte ett dugg klokare av veterinärbesöket! Bara fattigare, 2800 spänn gick besöket på!!! Bara för att det är jourtillägg på helger. Lilla stumpan! Nu ser hon iallafall normal ut och man känner igen henne.


Nu ska jag nog gå och laga lite mat till husse och matte, vi har liksom glömt bort oss själva litegrann, men så blir det ju när man är orolig!!! Hamburgare ska vi äta, och sen fruktsallad.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards