Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Förbättring...?

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som att hon äntligen får behålla lite mat. Hon har inte kräkts nån gång idag hittills, och frukosten verkar ha fått stanna i magen. Än så länge. Hon har fått medicinen två gånger idag och ska få kvällsmat sen igen och då får vi se hur det går. Dessutom har hon gjort ifrån sig i eftermiddag för första gången sen i lördags eftermiddag. Vi hoppas hoppas hoppas att det går mot förbättring nu.

Berit ringde i eftermiddag och undrade lite hur det går med hennes lilla "barnbarn" :) Hon är så gullig Berit, och det är så skönt att hon visar att hon bryr sig. Vi ska åka dit och hälsa på bara Elliot är helt bra.


Frågan är ju bara såklart vad är det hon har fått i sig??? Och var har hon fått tag på det? Var ska vi passa oss för att gå och ha henne lös? Man vill ju INTE bli en sån nojjig hundägare som inte låter hunden vara hund och har FÖR MYCKET koll hela tiden...


Idag har Stefan varit in till jobbet med sina kläder och sånt. Han glömde sina nycklar i arbetsbyxorna!!! Min första tanke var att tömmer man inte byxorna INNAN man lämnar in dem, precis som innan man lägger dem i tvätt-tunnan??? Hahaha... Hans chef skulle komma förbi med nycklarna ikväll när han slutar. Snäll chef.

Under tiden medans husse var på jobbet så åkte jag och Elliot till sopstationen och fick lite kartonger slängda. Skönt, dom hade stått i bilen i över en vecka och väntat på att vi skulle blir friska. Det är vi iofs inte, men jag och Elliot ville inte sitta stilla i bilen och frysa när husse var inne på jobbet.


Nu har vi nyss käkat picassorulle/pommesrulle och nu ringer det... Försäljarhelveten!!! Husse ska spela lite nu och jag och Elliot ska kolla på TV. Sen blir det nog film. Vi går fortfarande på  halvfart efter influensan, det var en riktigt elakartad influensa det här!!!

 
 
Åsa

Åsa

2 februari 2009 20:20

hej hej! Skönt att lillstumpan mår bättre! Selma är dödstrött på Sune och kväker så fort han kommer i närheten =P. han biter henne hela tiden! (Det kliar i hans tänder, gissar jag på). Är så trött idag! Har åkt buss och gått! Gud så tråkigt! Jag är inte byggd för sånt här! Stress och press och blä blä blä =P. Hoppas din dag varit bättre =). Puss & kram

http://lillapling.bloggagratis.se

 
Miina

Miina

2 februari 2009 21:47

Skönt att hon mår bättre! Jag tittar in lite nu och då för att se hur stumpan utvecklas. Hoppas innerligt att ni får veta vad det hela kan bero på!

*kramar*

http://www.miinas.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 1 februari 2009 16:08

PUH vilken natt vi har haft. Elliot kräktes igen för fjärde gången igårkväll och fick ett tiotal nya "bubblor" mellan ögonen så då ringde jag Strömsholm igen och dom sa åt mig att komma in med henne så hon kunde få cortison. Så kl halv elva på kvälle...

Ovido - Quiz & Flashcards