Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och krånglar med sin vanliga visa. Tio över tio ger jag Elliot sin medicin och kokar mer ris, och vid 11 när det är dags att äta för henne så kräks hon upp maten från IGÅR. Igen. Vi ringde såklart till Stefans mamma och sa att jag inte kan köra, vi får åka en annan dag!

Maten Elliot fick kl 11 ligger kvar i magen, eller är på väg genom tarmarna förhoppningsvis. Inget mer kräk hittills idag alltså. MEN sen kommer posten, och det dimper ner ett brev från Folksam med en inbetalningsblankett på blygsamma 14 623 kr!!! Jag blev bara HELT paff, vad i helvete är det som kostar nästan 15 000 spänn??? Jo, jag ringer upp Folksam och det visar sig vara så att våran rabatterade halvårsförsäkring på bilen (ett erbjudande vi fick eftersom bilen var såpass ny när vi köpte den), som kostade drygt 890/ett halvår, nu har blivit "ordinarie" försäkring och i fortsättningen skulle kosta just 7 312 i halvåret istället. En ökning med, ja jag vet inte, 30 000%...!? Jag kan säga att det var två här som fick smått panikångest, Stefan blir arbetslös, Elliot har hittills kostat 3000 spänn i vet.-kostnader den här månaden och så har vi tydligen världens dyraste bil???

Nu har det iallafall löst sig (sa han som sket i vasken *dunkar Åsa i sidan med armbågen*) för vi ringde Länsförsäkringar och får där helförsäkring på bilen till det lite mer förmånliga priset 7 000/år, alltså drygt 3 500 i halvåret. HÄLFTEN av vad det kostade hon Folksam!!! MEN fortfarande dubbelt så mycket som mormors bil kostade. Bara för att jag är ung och är i riskzoonen... :( Herregud vilken djungel det här med försäkringar är!!! Och kan man inget så kan man blir lurad brallorna av sig!


Idag har jag bara legat ihopdeppad på soffan och halvsovit mig igenom 18 Scrubsavsnitt (säsong 3) och vi har bara ätit ett par mackor så jag måste laga mat snart. Suck! Vilken hemsk hemsk dag! Och det är ju rent SKAMLIGT hur jag klagar, det finns dom som har det MYCKET värre!!!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards