Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Pust!

Av Louise - 31 januari 2009 16:30

Så, nu börjar det lugna sig tror jag. Det tog fart igen en liten stund efter att jag hade bloggat och hela ögat svullnade igen på henne och hon började klia sig vansinnigt så jag for upp ringde Strömsholm med en gång. Men det är inte så mycket att göra annat än att vänta, och medans jag pratade med Strömsholm så hade pappa redan hittat en diagnos för vad det var för nånting. Jag kommer inte ihåg exakt vad han sa, för jag var så stressad, men "Facial ...... odema" nånting, "ödem" betyder svullnad. Det kommer gå tillbaka på 24 timmar, och Cortisontabletter skulle ha hjälpt men jag har inga hemma så pappa ska skriva ut det åt mig illa kvickt så jag kan ha det till hands om det här skulle dyka upp igen (vilket jag INTE hoppas). Det är bra att ha inför sommaren med ormbett och sånt med, mamma har ju alltid haft sånt hemma så jag har inte behövt tänka på det ju! Men nu bor inte jag hemma längre, så vi måste bunkra upp lite själva här. Skönt iallafall att man kan slappna av någorlunda nu, även fast hon fortfarande är bra svullen och kliar sig i ögat och på tassarna.


Blir nog mer blogg ikväll.

 
 
Ingen bild

malin

31 januari 2009 19:13

men fy! Stackars lilla hundsing!!

 
Åsa

Åsa

31 januari 2009 19:56

Ååå stackars lilla stumpan!!! Ringer dig alldeles strax! Puss & kram

http://lillapling.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards