Alla inlägg den 6 december 2008

Av Louise - 6 december 2008 22:05

Hos mormor såklart i vanlig ordning. Åsa var jättegullig och hämtade upp mig och Stefan så vi fick åka med henne dit, det är inte lämpligt sommardäcksväder idag vill jag påstå!

Mormor hade som vanligt gjort 400 kg pepparkaksdeg, iallafall 2 fulla 4-litersbunkar. Det är lika mysigt att sätta igång varje år, MEN efter en stund tröttnar man på all pepparkaksdeg som finns både högt och lågt, för att inte tala om mjöldammet!!! Jag skämms nästan för jag bakade ovanligt lite i år... Stefan däremot var ganska duktig och bakade två plåtar till oss. Jag bakade mammas luciahjärtan, vill inte ha med för mycket pepparkakor hem eftersom dom oftast inte går åt. Ja, man skulle kunna säga att det varit en mysig och trevlig MEN intensiv och högljudd dag! Hoppas stackars Åsa inte fått tinnitus nu!! ;)

Till middag fick vi mammas omtalade medtagna fiskgratäng, den var HELT ok! Jättegod faktiskt. Jag brukar inte gilla fiskgratäng så väldans mycket, inte den typen av fiskgratänger, men den här var god. Mormor hade funnit upp nån slags potatisgratäng/köttfärslimpa med inbakade ärtor... spännande kan vi kalla den. Förstås blev det en massa fika och kakor också.


Nu när man kommit hem och satt sig ner såhär så känner jag mig trött! Och hungrig! IGEN! Jag skulle gärna ta en nötbiff med bearneise nu... och klyftpotatis! :) Men det blir nog mackor. Kanske varma dubbelmackor och en film. Det blir bra!


*Åsa, du har tillåtelse att spara dessa bilder som! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards