Alla inlägg den 11 december 2008

Av Louise - 11 december 2008 20:04

Just nu sitter jag med lite i en debatt som hettat till ordentligt. Det är faktiskt riktigt spännande, vuxna människor som sitter och kastar paj ;D En tråd som fullständigt spårat ut!


Elliot och jag tog en riktigt lång mysig promenad i snön i eftermiddag. Det är riktigt fin snö nu, krambar, men inte tung och blöt. Lätt kramsnö liksom! Elliot jagade snöbollar för fulla muggar på fältet här nedanför innan vi gick, och hon är alldeles förälskad i snön! Nu är det så fint ute, och ljust, hoppas att det vara fram till jul nu! :)


Julnumret av hundsport kom igår, och jag har inte riktigt hunnit med att läsa den ordentligt så det tänkte jag sysselsätta mig med en stund nu. Sen ska jag diska. Igen. Var kommer all disk ifrån???

Av Louise - 11 december 2008 15:55

Åsa kom med ännu en utmaning i sin blogg. Inget jag är jättebra på den här gången, att önska sig saker är lättare! Men jag ska göra ett ärligt försök iallafall!


5 saker jag är BRA på:

  • Laga mat
  • Organisera/ordna saker och ting
  • Hundar
  • Islandshästar
  • Jag är hyggligt bra på teckning, att rita alltså, inte att stå modell

5 saker jag är dålig på:

  • Baka matbröd. Det blir betong.
  • Läsa. Jag ser dåligt och har svårt att koncentrera mig.
  • Gå i högklackat
  • Underhålla vänskapsrelationer, speciellt dom som bor lite längre bort
  • Att ha lugn och ro i huvudet

Jag skulle kunna tänka mig att utmana Therese och Malin, och Miina också om du läser det här! Inte helt lätt det här tycker jag inte...


Vi har fått svar från Hallbo, och vi står kvar i kö till 2:or och 3:or. Det känns ganska bra. Finns det liv finns det hopp, eller hur? Fick även ett jättegulligt tröstbrev av Berit, Elliots uppfödare för er som inte vet, och sånt gör en glad! Hon är så himla rar!


Nu väntar vi på att han som ska hjälpa oss med däcken ska höra av sig, för som det är nu kan vi inte ens komma till ICA (med bil, vi KAN förstås gå) så han får väl ta med sig däcken och fixa dem hos sig med balansering och alltihopa, så får vi sätta på dem själva sen. Inte katten kan vi köra till hans verkstad i Åsbro iallafall. KRÅÅÅNGEL! Hela tiden, jag blir galen! Kan inget få gå som planerat eller :P


Nu ska jag smälta maten lite, vi har ätit lasagne idag, sen ska jag ut i snön med Elliot. Hade velat ta lite snöbilder på henne, men nu är det ju redan mörkt ute! Hoppas snön ligger kvar imorrn så vi får en ny chans.

Av Louise - 11 december 2008 00:46

Ja, Stefan var med i gänget på 35 personer som förlorade jobbet på Ahlsell. Det är ingen glad och kvittrande Stefan som kommit hem ikväll, han är ganska tyst och deppig. Det är HELT förståeligt! 27 mars jobbar han kvar till, och med en enorm nypa tur så får han kanske sommarjobb framåt juni. Han står iallafall med på nån förturslista nu och är med i kampen om att få komma tillbaka.

Det här är verkligen inte vad vi behövde just nu, vi kommer få tacka nej till lägenheten, men självklart tänker vi stå kvar i kön. Det kan ju dyka upp en tvåa, som är billigare. Det får vi hoppas på. Just nu så känns det faktiskt ganska skönt mitt i allt eländet att vi fick veta, så man slipper gå och oroa sig längre. Nu vet vi hur läget är och får jobba utifrån det.


Nu ska vi banne mig stanna uppe hela natten och spela tv-spel och kolla på film! Vem kan sova nu?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards