Alla inlägg den 7 december 2008

Av Louise - 7 december 2008 16:36

Idag är det fruktansvärt mörkt och dystert ute. Jag vill inte ens säga när vi vaknade! Hela dygnsrytmen blir fel när man inte vaknar av ljuset som ska skina in genom persiennerna. Man kanske skulle skaffa en såndär soluppgångsväckarklocka som börjar lysa sakta och stegrar i ljusstyrka när man ska vakna? Jag tror det skulle fungera mycket bättre än en väckarklocka på mig. Kanske skulle önska sig en sån i julklapp?


Idag är det andra advent. Jag har fortfarande inte hittat våran adventsljusstake, jag hittade den inte förra året heller! Jag måste leta igenom HELA förrådet tror jag, men det får faktiskt vänta tills vi vet om vi ska få flytta eller inte, i år hinner vi ju ändå knappt använda den. En sak som jag saknar såhär på adventsöndagarna är mammas julgröt till frukost. Det är en jätteviktig tradition för familjen Bergman att äta risgrynsgröt varje adventsmorgon + julaftonsmorgon. Jag har missat alla so far i år. Men inte nästa söndag, tredje advent, för då är det Beatrices 12-årsdag, och dagen innan det så är det luciafirande i kyrkan i Axberg med hennes skola, så vi kommer sova där lördag-söndag. Hos mamma alltså, inte i kyrkan :P


Just nu håller jag på med matlagning, har en potatisgratäng står i ugnen och ska gå och börja med fläskfilén som jag ska bräsera, sen ska vi ha wokgrönsaker till idag tror jag. Jag måste faktiskt berömma mig själv med att jag OFTAST är ganska duktig på att ha med grönsaker till maten. Det är både nyttigt och gott.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards