Alla inlägg den 17 december 2008

Av Louise - 17 december 2008 23:23

Vad är det man säger, ett steg framåt och tre tillbaka? Det stämmer ganska bra in tror jag. Idag har jag (JAG) pratat med T som ska hjälpa oss med vinterdäcken. Det är steget framåt. Han lät lite lagom sugen på att hjälpa oss sådär på momangen, vilket jag kan förstå såhär precis före jul. Så han skulle komma förbi och hämta upp däcken nån dag, han "är ju ändå i Hallsberg var och varannan dag". Vad innebär det? Imorrn? På måndag? I januari??? Stefan som har tagit ledigt på fredag för att vi ska handla julklappar då! Som jag såg fram emot :( Men det är bara att vänta, vi kan ju hoppas att det blir ordnat före jul iallafall så vi kan handla julklapparna nån förmiddag nästa vecka... i sista minuten. Jäkla skit att allt ska gå så fel! Jag ogillar verkligen årets december, vi har bara fått en massa fan för allting känns det som! Jag ska summera året sen hade jag tänkt, men det får vänta tills 31 december :) Det kommer bli en massa gnäll kan jag intyga! Men mycket bra också. Det ser jag faktiskt fram emot. SÅ! Genast på bättre humör :)


Idag har jag gått och handlat igen. Lagade egna hamburgare som vi ätit till middag idag, och gjorde även köttbullar av smeten som blev över. Dom ska vi äta imorrn tillsammans med jansson, sill och rödbetssallad :) Minijulbord hade vi tänkt. Stefan har redan käkat julbord i år, och jag tror det var imorrn, eller så var det på fredag, som det skulle serveras julbord i Ahlsells resturang. Så han kanske får dubbel glädje imorrn. Det får han ta, för jag har inte käkat NÅN julmat alls. Bara julskinka hos mamma :P


Det blev inga moccarutor idag, jag får fixa det imorrn! Jag SKA baka dom iallafall, det har jag bestämt!


Åh jag är så sugen på att handla julklappar!!!

Av Louise - 17 december 2008 02:37

Nej jag kan inte sova ikväll heller. Jag kommer inte till ro helt enkelt. Stefan sover sen tre timmar tillbaka, den lyckansosten. Det är ingen idé att jag går och lägger mig, det vet jag av erfarenhet, jag ligger bara och vrider mig och då väcker jag bara honom, och det är jätteonödigt när han ska upp kl sex imorrnbitti. Om typ tre timmar...


Jag har skrivit julkort idag. 4 st! Känns ju sådär, men nu hade vi just fyra julkort och faktiskt också 4 frimärken, så det får bli så när det är såhär oplanerat :P Jag ska lägga dem på lådan imorrn. Det får bli lite av en överraskning vilka som får julkort i år, hoppas att övriga inte tar illa upp! Själva har vi bara fåt ETT än så länge i år. Vi hoppas på fler... *blink blink* Hahaha...


Elliot ligger på soffan och sover med sin stora rosa gris som huvudkudde. Hon har legat med huvudet i mitt knä i två timmar när jag spelade Zelda tills för en liten stund sen. Ikväll har jag gjort Sandtemplet och Istemplet, och nu är det Tempel Of Time som står på tur. Det är verkligen skitkul fast jag redan spelat det en gång. Men det var ju ett tag sen, när spelet kom ut. Vi köpte det på förhandsbokning, så giriga var vi :)


Imorrn ska jag som sagt i det tidigare inlägget baka moccarutor. Sen ska jag gå och lägga korten på lådan, handla lite nödvändigheter IGEN, vi gör inte annat än handlar, men vi har ju inte kunnat storhandla på över två veckor... Jag blir så arg över att inte kunna fixa allt själv, så man fick det gjort nån gång! Vi kan inte byta däcken själva, hur fasen ska vi få på fälgarna för hand? Stefan måste ringa T igen och be honom hämta däcken innan fredag iallafall, för på lördag hade vi tänkt åka till mamma! Jag vill inte att hon ska behöva hämta oss och köra hem oss dagen efter julafton, när man ska ta det lugnt och äta rester från julbordet, bara för att vi är bjudna till Stefans familj då. Allt är så tajt, så himla inpå allting! På annandagen sen ska vi antagligen till mormor på julbord som vanligt... En himla massa julbordsätande, men så är det ju bara jul en gång om året...! :) Jag ÄLSKAR verkligen julen, men skulle uppskatta liiite mer lugn och ro... Man vill ju hinna njuta och ta vara på det hela!


Nu ska jag nog försöka sova. Jag känner mig faktiskt lite trött :) Hopp i säng!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards