Alla inlägg den 18 december 2008

Av Louise - 18 december 2008 18:14

Hej hopp, här var det glada miner :) T har hämtat våra vinterdäck, och med liiite (läs enormt mycket) tur så kanske vi får dem innan jul! :) Dessutom har jag en jansson i ugnen som luktar jättegott och som ska ätas med köttbular, sill och rödbetssallad, TROTS att Stefan ätit julbord på jobbet idag och är proppmätt ;) Och så är det resorna i Bonde söker fru ikväll, det ska bli kul att se, för jag vet precis vilka som kommer att tröttna på varann! HAHAHA!

Av Louise - 18 december 2008 15:04

Fasen också, idag får man höra att en lillasyster har skolavslutning i kyrkan ikväll! Tur att man var med på lucia iallafall så man inte har missat allt.


T har ringt idag, olyckligtvis när jag och Elliot var ute så jag missade det samtalet. Stefan får ringa honom när han kommer hem om en timme. Det har iallafall fixat sig med skjutsen till Dylta nu, mamma har tid på Hårstudion här i Hallsberg kl 13 på lördag, så då får vi åka med henne hem sen. Perfecto! Sen ska vi bara ta oss hem till Hallsberg också, och såklart på juldagen när man har en massa packning och julklappar och är trött och bara vill vara kvar hemma och ta det lugnt :( *suck*


Dagen innan julafton är biotajm för familjen Bergman :) Therese, Rickard och Beatrice hade fått SF-presentkort av Christoffer i brevlådan idag, så det blir bara jag och Stefan som behöver betala. Mamma brukar vilja vara hemma och fixa själv... Jag vet att Therese vill se Twilight, men jag är lite sugen på nån mysig film, som Madagaskar 2 eller nåt. Det ska vara nåt bra iallafall, som alla vill se, vilket INTE är det lättaste :P Det är många som vill ha sin vilja igenom. Erfaren storasyster som man är så vet jag att det antagligen inte blir MIN vilja som får bestämma... Men det spelar som vanligt mindre roll för mig. Jag tycker det är kul i vilket fall, bara alla är nöjda och glada. Och där lät jag väl ganska mycket som en 40+ -mamma, men det bjuder jag på. Nog bloggande för nu.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards