Alla inlägg den 10 december 2008

Av Louise - 10 december 2008 18:09

Idag har Therese och jag varit på Kullen med hundarna som planerat. Vi tog en skön skogsrunda och letade julgran, det är bäst att vara ute i god tid! Vi hittade varsin vi gillade, båda är jättefina och nu hoppas vi bara att vi hittar tillbaka till dem när det är dags att hugga.

Det var blött som bara den i skogen, och självklart lyckades Elliot blöta ner sig fullständigt från topp till tå, så hon frös ganska ordentligt sen. Då tyckte hon att det var bäst att Therese bar henne, hon tyckte nog inte att det var någon idé att fråga matte för då får man ändå bara gå själv. SÅ Therese konkade runt på en mycket nöjd Elliot där i skogen medans matte fick hålla i Tussi istället ;P


Mamma kom hit efter jobbet innan dom åkte vidare hemåt, så vi fick en liten pratstund. Det är ganska nervöst idag, Stefan ska enligt vad vi har fått höra få besked idag. Jag är så nervös att jag dör, men i ryggmärgen har jag känslan av att vi egentligen redan räknat ut att han kommer få gå. Usch och fy!


Nu har jag lagat mat och ska ta det lite lugnt en stund, jag somnade trots allt 4 inatt och vaknade 8, så liiite trött är jag allt. Det blir nog Zelda, för det finns inget på TV att titta på ikväll direkt. Vi får se om det blir mer bloggande ikväll(natt) när Stefan kommer hem, det beror väl lite på stämningen så att säga...

Av Louise - 10 december 2008 02:40

Det här med lång väntan på ett viktigt besked är totalt förgörande för sömnen har jag kommit under funn med dom senaste veckorna. Jag är inte ens trött! Jag ska gå och lägga mig nu iallafall, för imorrnbitti kl 9 kommer mamma med Therese och hundarna, mamma ska jobba i Hallsberg så Therese jag och hundarna ska åka till mormor och ta en promenad i skogen samt hämta kakor som mormor bakat till Beatrices födelsedag på söndag. Jag bad mamma ringa och väcka mig innan dom åker imorrnbitti, annars sover jag väl som en stock när dom kommer. Jag är kvällmänniska och har alltid varit, men att vara klarvaken kl 3 på natten är inte normalt! Inte för mig.


Nu när det ändå är den 10:de december vill jag passa på att gratta MALIN på namnsdagen! Grattis Malin, och alla andra Malin'ar, hoppas det väntar tårta som din snälla och husliga sambo gjort till dig av kärlek <3 när du kommer hem från jobbet imorrn eftermiddag! :) Det ska jag hålla tummarna för.


Nu ska jag lägga mig i den nybäddade sängen och försöka sova. Jag får läsa lite en stund, håller på med en riktigt bra bok just nu; "Hur intelligent är din hund?". Precis min smak på litteratur. Haha... Jag tycker att det räknas som att man "läser en bok". Eller hur???

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards