Alla inlägg den 21 december 2008

Av Louise - 21 december 2008 21:04

Nu är det inte långt kvar till julafton, bara tre dagar! Här har det julstökats hela dagen, ätits risgrynsgröt till adventsfrukost, städats och jag har nyss gjort julaftonsköttbullarna på 1800 g köttfärs, det tog nästan en timme!!! Nu vill jag inte rulla en köttbulle på minst 14 år! Men nån måste ju göra det, och det är jag som brukar vara "nån". Nu är det iallafall gjort! :)


Stefan och Therese är med mamma till Coop Forum och handlar den sista julmaten på Stefans bekostnad ;) Mamma hade nästan köpt allt redan när vi kom, utom lite småsaker, så det skulle Stefan ta. Att Stefan inte är här är största anledningen till att jag kommer åt datorn, han och Rickard sitter nämligen som två tokar och datanördar sig här inne i Rickards rum! Det är att umgås med familjen det, såhär innan jul när man gärna vill stöka lite tillsammans... :P


Therese och jag tog en långpromenad idag med hundarna, våran gamla favvisrunda här hemma, men jäklar vad igenväxt den är! Man undrar om det bara var Therese och jag som höll den stigen öppen "förr i tiden"...? :P Blött var det också, nåt förskräckligt! Dessutom har vildsvinen bökat upp ett jättestort område vid ett ställe efter stigen, det är jätteläskigt att gå igenom där! Man kan riktigt känna hur vildsvinen flåsar en i nacken... obehagligt. Pepsi som annars är så framåt ville prompt gå bakom matte. Det fick hon så gärna :) Hon och Elliot trängdes nästan för att kunna gå fot med matte båda två, sötnosarna :)


Vad som ska göras mer ikväll vet jag inte, eventuellt blir det iallafall en omgång Buzz Mega Quiz när dom kommit hem, och kanske en film. Sen ska nog jag hjälpa mamma mer med lite julbordsförberedelser, revbenspjällen ska tillagas och frysas in, och sillen skulle vi nog också göra ikväll eller imorrn så den får stå till sig ordentligt.


Nu ska jag surfa runt lite innan datatjuvarna kommer, kanske hinner med en omgång med Mahjong ockå ;)

Av Louise - 21 december 2008 00:14

Nu ligger jag ett dygn efter i bloggandet märker jag, men dt få gå! Nu är vi i Dylta och har idag inhandlat alla julklappar. Det är svårt att komma åt en dator med två datanördar (OCH två datorer iofs) i huset. Nu ska jag gå och lägga mig faktiskt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards