Direktlänk till inlägg 8 december 2008

8 december - II

Av Louise - 8 december 2008 15:28

Idag fyller Elliot 10 månader. Hon mår inget bra idag, Elliot, hon har kräkts galla här på förmiddagen och så var hon hård i magen i morse. Det måste vara nåt hon stoppat i sig, eller nåt som husse smygit till henne bakom ryggen på matte... :P


Jag har nyss skickat ett mail till Hallbo. Dom har varit så snälla och väntat på oss så det känns nästan pinsamt. Vi vill ju så otroligt gärna ha den lägenheten, men vi förstår ju att dom inte kan vänta och vänta och vänta, det står ju fler på kö efter oss såklart. FASEN vad jag hatar det här! Hade värsta mardrömmen i morse om att vi skulle flytta in i nya lägenheten, men så kom Stefan dit efter jobbet och sa att han fått sparken, och plötsligt befann vi oss i nån tom okänd lägenhet, alla våra saker hade tagits ifrån oss och allt vi hade var en laptop... som den där reklamen, kom jag på sen.

Stefan har gått till jobbet nu och börjar 16:00. Han vet inte om han får veta nåt idag eller om det blir på onsdag, eller kanske tom fredag, vem vet? Snart två veckor har iallafall gått, och vi är trötta på att vänta nu, nu vill jag bara veta hur det blir så man vet var och hur man ska vända sig! Stefan kanske måste börja söka jobb i Örebro, och jag söka till Komvux där istället för Hallsberg. Sen måste vi hitta lägenhet där också!


Idag ska jag baka bröd. Har tänkt göra det iallafall. Hamburgerbröd som man kan ha både till Hamburgare och som mackor. Lussebullar ska vi baka tillsammans så det får bli när Stefan är hemma. Att baka en massa kaffebröd och kakor känns inte ens kul, Stefan äter ju upp allt, så vi får ändå inget att bjuda på när det kommer besök (dom flesta som kommer på fika hos oss får ta MED SIG fikabröd, hur pinsamt är inte det?). Dessutom så fikar vi aldrig när vi är ensamma, och jag tål ju inte ens sötsaker.


Nu är det redan mörkt ute och det känns som att dagen just har börjat. Jag hatar den känslan!

 
 
Åsa

Åsa

8 december 2008 16:30

Imorgon fyller Selma 7 månader! =D 9 maj är hon född. Ikväll ska jag nog göra godis eller så fastnar jag framför datorn och spelar The Sims eller Them Hospital... Undrar vilket jag är mest sugen på... =). Puss & kram

http://lillaplingen.blogg.se

 
Åsa

Åsa

8 december 2008 21:59

Lollo.. Det finns bara en snäll nisse, jag har bara fått tre =P

http://lillaplingen.blogg.se

 
Åsa

Åsa

8 december 2008 22:01

Åå vad snälla de är på Hallbo!! En hyresvärd att satsa på, verkar det som. hur länge håller de på lägenheten?? Vet du vilken tid vi ska vara i kyrkan på lördag? Puss & kram

http://lillaplingen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards