Direktlänk till inlägg 8 december 2008

8 december - III

Av Louise - 8 december 2008 23:45

Det blir ett till inlägg idag. Hallbo har svarat på mitt mail, det gjorde dom redan nån timme efter att jag skickat det, och dom tänker vänta ända tills TORSDAG med att gå till nästa i kön!!! Det betyder att dom snart väntat två veckor på oss. Man undrar ju liiite faktiskt; tycker dom att vi är ovanligt perfekta hyresgäster, ÄR dom bara så snälla i största allmänhet eller är lägenheten svår att hyra ut? Jag skulle tro att det är en kombination ;) Men allvarligt då, jag kan tänka mig att en lägehet som kostar 6200 i månaden innan kommande hyreshöjning inte är nåt som alla har råd med. Det har ju inte vi heller om Stefan inte får behålla jobbet! Då blir det till att skaffa en mycket lägre hyra än så. Men OM han nu får behålla jobbet och vi får lägenheten så blir det "bara" en dryg tusenlapps skillnad/månad. Inte SÅ våldsamt mycket med tanke på att vi inte lever på några marginaler (än så länge).


Jag har kommit in i en jobbig Mahjong-beroendeperiod tror jag. Det är ju ruskigt vad man fastnar för vissa spel i perioder och bara spelar spelar spelar (ok, nu snackar vi inte datanördsmaratonspelande utan kanske nån timme åt gången) för att sen inte spela just det spelet alls i långa perioder. Omväxling förnöjer :) Krångligt det blev när man försöker förklara nåt totalt onödigt och ganska obegripligt :P


Åsa, jag ska kolla med mamma imorgon vilken tid det är i kyrkan på lördag, jag vet att det är på kvällen nån gång, runt 18-tiden skulle jag tippa på, det brukar vara så.

 
 
Miina

Miina

10 december 2008 22:15

Skönt att de kan vänta med att ge vidare till nästa i kön! Jag håller tummarna!

*kram*

http://www.miinas.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards