Direktlänk till inlägg 11 december 2008

11 december - Bad news

Av Louise - 11 december 2008 00:46

Ja, Stefan var med i gänget på 35 personer som förlorade jobbet på Ahlsell. Det är ingen glad och kvittrande Stefan som kommit hem ikväll, han är ganska tyst och deppig. Det är HELT förståeligt! 27 mars jobbar han kvar till, och med en enorm nypa tur så får han kanske sommarjobb framåt juni. Han står iallafall med på nån förturslista nu och är med i kampen om att få komma tillbaka.

Det här är verkligen inte vad vi behövde just nu, vi kommer få tacka nej till lägenheten, men självklart tänker vi stå kvar i kön. Det kan ju dyka upp en tvåa, som är billigare. Det får vi hoppas på. Just nu så känns det faktiskt ganska skönt mitt i allt eländet att vi fick veta, så man slipper gå och oroa sig längre. Nu vet vi hur läget är och får jobba utifrån det.


Nu ska vi banne mig stanna uppe hela natten och spela tv-spel och kolla på film! Vem kan sova nu?

 
 
Malin

Malin

12 december 2008 14:12

Men fy! :( Läste precis.. Så himla tråkigt!! jag hoppas att ni kommer kunna hanka er framåt ändå! Man vet aldrig, ni kan ju faktiskt ha den enoma turen att allt detta vänder innan mars, o han får fortsätta jobba!ta hand om er! kram!!

http://www.nogg.se/rabarberpaj

 
Miina

Miina

14 december 2008 09:47

Usch så trist att han förlorade jobbet och att ni måste tacka nej till lägenheten, men det finns en anledning till det! Ni hade säkert råkat ut för en vattenläcka eller hemska grannar eller nåt sånt i nya lägenheten annars. De som överlevde Twintowers hade anledningar som "Jag hade varit där om jag inte fastnat i bilkö" eller "Om jag inte hade försovit mig hade jag varit där" eller "Bilen framför mig körde så långsamt att jag blev försenad till jobb, annars hade jag varit där".

Er lägenhet kommer till slut. Det här var helt enkelt inte den rätta för er.

http://www.miinas.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards