Direktlänk till inlägg 17 december 2008

17 december - Nattsudd

Av Louise - 17 december 2008 02:37

Nej jag kan inte sova ikväll heller. Jag kommer inte till ro helt enkelt. Stefan sover sen tre timmar tillbaka, den lyckansosten. Det är ingen idé att jag går och lägger mig, det vet jag av erfarenhet, jag ligger bara och vrider mig och då väcker jag bara honom, och det är jätteonödigt när han ska upp kl sex imorrnbitti. Om typ tre timmar...


Jag har skrivit julkort idag. 4 st! Känns ju sådär, men nu hade vi just fyra julkort och faktiskt också 4 frimärken, så det får bli så när det är såhär oplanerat :P Jag ska lägga dem på lådan imorrn. Det får bli lite av en överraskning vilka som får julkort i år, hoppas att övriga inte tar illa upp! Själva har vi bara fåt ETT än så länge i år. Vi hoppas på fler... *blink blink* Hahaha...


Elliot ligger på soffan och sover med sin stora rosa gris som huvudkudde. Hon har legat med huvudet i mitt knä i två timmar när jag spelade Zelda tills för en liten stund sen. Ikväll har jag gjort Sandtemplet och Istemplet, och nu är det Tempel Of Time som står på tur. Det är verkligen skitkul fast jag redan spelat det en gång. Men det var ju ett tag sen, när spelet kom ut. Vi köpte det på förhandsbokning, så giriga var vi :)


Imorrn ska jag som sagt i det tidigare inlägget baka moccarutor. Sen ska jag gå och lägga korten på lådan, handla lite nödvändigheter IGEN, vi gör inte annat än handlar, men vi har ju inte kunnat storhandla på över två veckor... Jag blir så arg över att inte kunna fixa allt själv, så man fick det gjort nån gång! Vi kan inte byta däcken själva, hur fasen ska vi få på fälgarna för hand? Stefan måste ringa T igen och be honom hämta däcken innan fredag iallafall, för på lördag hade vi tänkt åka till mamma! Jag vill inte att hon ska behöva hämta oss och köra hem oss dagen efter julafton, när man ska ta det lugnt och äta rester från julbordet, bara för att vi är bjudna till Stefans familj då. Allt är så tajt, så himla inpå allting! På annandagen sen ska vi antagligen till mormor på julbord som vanligt... En himla massa julbordsätande, men så är det ju bara jul en gång om året...! :) Jag ÄLSKAR verkligen julen, men skulle uppskatta liiite mer lugn och ro... Man vill ju hinna njuta och ta vara på det hela!


Nu ska jag nog försöka sova. Jag känner mig faktiskt lite trött :) Hopp i säng!

 
 
Åsa

Åsa

17 december 2008 07:51

God morgon god morgon!! *suck* för bilen!! Man är så maktlös när man inte kan göra någonting själv! jag ska lämna min bil på verkstaden idag och bara gud vet hur jag ska ta mig därifrån! Pappa jobbar och ja... det var ju den enda jag kan fråga =D. Jag får väl gå från Svampen och hem. nu ska jag sticka till jobbet och hoppas att mina kissar håller sams tills jag kommer hem på lunchen! puss & kram

http://lillaplingen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards