Direktlänk till inlägg 17 december 2008

17 december

Av Louise - 17 december 2008 23:23

Vad är det man säger, ett steg framåt och tre tillbaka? Det stämmer ganska bra in tror jag. Idag har jag (JAG) pratat med T som ska hjälpa oss med vinterdäcken. Det är steget framåt. Han lät lite lagom sugen på att hjälpa oss sådär på momangen, vilket jag kan förstå såhär precis före jul. Så han skulle komma förbi och hämta upp däcken nån dag, han "är ju ändå i Hallsberg var och varannan dag". Vad innebär det? Imorrn? På måndag? I januari??? Stefan som har tagit ledigt på fredag för att vi ska handla julklappar då! Som jag såg fram emot :( Men det är bara att vänta, vi kan ju hoppas att det blir ordnat före jul iallafall så vi kan handla julklapparna nån förmiddag nästa vecka... i sista minuten. Jäkla skit att allt ska gå så fel! Jag ogillar verkligen årets december, vi har bara fått en massa fan för allting känns det som! Jag ska summera året sen hade jag tänkt, men det får vänta tills 31 december :) Det kommer bli en massa gnäll kan jag intyga! Men mycket bra också. Det ser jag faktiskt fram emot. SÅ! Genast på bättre humör :)


Idag har jag gått och handlat igen. Lagade egna hamburgare som vi ätit till middag idag, och gjorde även köttbullar av smeten som blev över. Dom ska vi äta imorrn tillsammans med jansson, sill och rödbetssallad :) Minijulbord hade vi tänkt. Stefan har redan käkat julbord i år, och jag tror det var imorrn, eller så var det på fredag, som det skulle serveras julbord i Ahlsells resturang. Så han kanske får dubbel glädje imorrn. Det får han ta, för jag har inte käkat NÅN julmat alls. Bara julskinka hos mamma :P


Det blev inga moccarutor idag, jag får fixa det imorrn! Jag SKA baka dom iallafall, det har jag bestämt!


Åh jag är så sugen på att handla julklappar!!!

 
 
Ingen bild

Åsa

18 december 2008 13:35

Kan inte jag komma och hämta däcken eller nåt? Så det kanske kan få gå lite snabbare??? Finns det inget vi kan göra?? Var ligger hans verkstad? Jag vil hjälpa till, Lollo! Säg inte nej, säg kanske kanske kanske... =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards