Direktlänk till inlägg 18 december 2008

18 december

Av Louise - 18 december 2008 15:04

Fasen också, idag får man höra att en lillasyster har skolavslutning i kyrkan ikväll! Tur att man var med på lucia iallafall så man inte har missat allt.


T har ringt idag, olyckligtvis när jag och Elliot var ute så jag missade det samtalet. Stefan får ringa honom när han kommer hem om en timme. Det har iallafall fixat sig med skjutsen till Dylta nu, mamma har tid på Hårstudion här i Hallsberg kl 13 på lördag, så då får vi åka med henne hem sen. Perfecto! Sen ska vi bara ta oss hem till Hallsberg också, och såklart på juldagen när man har en massa packning och julklappar och är trött och bara vill vara kvar hemma och ta det lugnt :( *suck*


Dagen innan julafton är biotajm för familjen Bergman :) Therese, Rickard och Beatrice hade fått SF-presentkort av Christoffer i brevlådan idag, så det blir bara jag och Stefan som behöver betala. Mamma brukar vilja vara hemma och fixa själv... Jag vet att Therese vill se Twilight, men jag är lite sugen på nån mysig film, som Madagaskar 2 eller nåt. Det ska vara nåt bra iallafall, som alla vill se, vilket INTE är det lättaste :P Det är många som vill ha sin vilja igenom. Erfaren storasyster som man är så vet jag att det antagligen inte blir MIN vilja som får bestämma... Men det spelar som vanligt mindre roll för mig. Jag tycker det är kul i vilket fall, bara alla är nöjda och glada. Och där lät jag väl ganska mycket som en 40+ -mamma, men det bjuder jag på. Nog bloggande för nu.

 
 
Ingen bild

Humpe

18 december 2008 23:33

Ja, jag vill se twilight, men om ni andra inte vill se den som dan-före-film så kan vi ju se den en annan dag... Som du sa, det viktiga är att alla är nöjda... *skenhelig*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards