Direktlänk till inlägg 28 december 2008

28 december - II

Av Louise - 28 december 2008 22:51

Idag måste jag säga att jag har varit duktig! Jag har tvättat alla sängkläder och vikt in dem i garderoben, bäddat rent i sängen med nya påslakansetet från mamma (jag tycker att det blev jättesnyggt, det ser grått ut på bilden, men det är beige och brunt) och så har Stefan och jag bakat moccarutor :) Vi gjorde dem i nya hushållsmaskinen vi köpte inann jul, och det gick kanonbra. Dessvärre har vi redan ätit tup 7-8 st, och Stefan har lovat att dom ska vara slut INNAN hans födelsedag så ingen får smaka... :P Det blir till att baka nytt då. Men det får han hjälpa till med, det är så mycket roligare när man är två.


Sen har vi fixat upp stereon i köket så jag kan lyssna på min julklapp, Kentskivorna! Har lyssnat på "Tillbaka till samtiden" ikväll, en av de bästa skivorna alldeles klart, jag har visserligen hört den skiva 100 gånger men den blir bara bättre och bättre. Det är den senaste skivan, och klart en av de bästa. Så är det bara.


Nu sitter jag och är vansinnigt törstig, ett glas vatten får råda bot på det problemet. Stefan och jag ska ha MarioKart-turnering sen när "alla bra som är online såhär dags" inte går att spela Starcraft eller WOW med längre. Det ser jag fram emot. Vi spelade lite igår och då blev Stefan som vanligt 5 år och världens mest dåliga förlorare när det gick dåligt. Stefans teori är att när det går bra för honom är det "skills" och skicklighet, men när det går bra för mig är det "otur" för honom, "tur" för mig och så får ju jag alla bra grejer... Jag säger bara LOL Stefan! Det är ett BARNSPEL! Men han har lovat dyrt och heligt att inte bli sur ikväll. Vi får väl se... ;) Tur att jag inte är nåt förtjust i att retas... hihi ;)


Bilden på Elliot är från igårkväll, när hon sov i sin nya filt som hon fått av Stefans moster Susanne i julklapp. Den är som synes uppskattad! :) Hon har förresten fått ett bad idag, och efter det låg hon inlindad i filten som en baby i mitt knä och frös lillungen... Vilken liten meshund hon är ;)

 
 
Åsa

Åsa

28 december 2008 23:33

Åå har ni ett jättetäcke?? Vi har så olika temperatur så vi hra två =( iofs tur för mig eftersom jag har dubbla duntäcken (ETT dubbelt =D) och Gustav fortfarande sommartäcket från Ikea så jag skulle väl frysa ihjäl annars!! Sen har vi ett litet litet mellanrum mellan våra sängar =P. Mysiga familjen =D. Shit pommes, måste sova! Jag ska ju jobba imorgon (hemska tanke) nej, det ska bli lite roligt =D. Puss & kram och lycka till med maaario! (jag suger på mario kart, vi ska inte spela det nästa gång vi är hos er)

http://lillaplingen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards