Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Louise - 11 januari 2009 22:24

Det är precis vad jag är. Jätteuttråkad! Vilekn kass söndag. Stefan sitter som vanligt klistrad framför sina kära spel vid datorn. Jag hade sett fram emot söndagmiddag med hjortkött och potatisgratäng med istället blev det våfflor som Stefan var vansinnigt sugen på. Det gjorde såklart att min mage mår kasst nu, och jag känner mig ungefär lika kass. Inte var det nyttigt heller att äta våfflor som mat. Jag åt iofs bara 2 st, men det räckte ganska bra.


Imorrn har jag lovat mamma att jag ska ringa vårdcentralen i Hallsberg och be om remiss till mag-tarm på USÖ. Jag ska göra det, så det här får komma ur världen nån gång. Det är konstigt när man gått med problem såhär länge, det blir ju ens vardag med tiden, och så helt plötsligt ser det ut som att det kanske finns en lösning på problemet. Man tror liksom inte att det är sant, och tro mig, jag har inte ropat hej än. Förhoppningsvis så är det IBS, personligen hade jag varit lite gladare för laktosintollerans, men det har jag vetat ganska länge att det är nåt annat. Nu är det bara att hoppas att det inte är nån annan konstig dum skit :(


Elliot har varit en liten plåga ikväll, jag har sorterat in papper i vitrinskåpet (på samma ställen som dom låg när "vitrinskåpet" var "TV-hyllan" men mindre av dem) och hon har varit på precis ALLT jag tagit i. Nosat på allt, försökt ta allt, fått pappersbitar och kvitton att fastna på nosen osv... :P Hon gör det naturligtvis inte för att jävlas med matte, men jobbigt är det! Hon är sååå på allt när hon är på det där humöret. Klåfingermaja :)


Nu ska Stefan snart sova för imorrn så är det förmiddagsskift som gäller, och hela veckan för den delen. Han kommer ALDRIG kunna sova inatt för han satt uppe till 5 imorse och spelade, och gick upp kl 15. Jag gick upp vid 12 och är definitivt inte trött! Men imorrn ska jag gå upp tidigt, vid 9 eller 10, så jag får rätt på dygnet. Det är liksom lättare att gå upp tidigt när inte ens sambo ligger kvar i sängen och trynar.

Själv ska jag sno åt mig hans dator, spela mahjong en stund och sen vet jag inte vad jag ska trötta ut mig med...

Av Louise - 11 januari 2009 14:08

Visst är det lite skumt att det kan vara en halv decimeter snö hos mamma och dom i Dylta, och här är det barmark? Grått, trist, mörkt och geggigt. Man får nästan lite Schindler's list-känsla av att titta ut, ni vet en sån där tom, hopplös känsla som man nästan börjar gråta av.


Det känns som att jag håller på att bli sjuk, jag är snuvig, lite yr och mår lite illa. Sen känns det konstigt i öronen. Undrar vad en läkare skulle säga om dom symtomen... :P -Gå hem och kom inte hit och stör mig igen!!! ;D Äh jag överlever nog. Jag tänker inte vara sjuk på onsdag iallafall för då är det ljusparty hos Åsa! :)


Nu ska jag spela Mahjong tror jag. Det finns inte så mycket att göra idag, lite städning och disk, annars blir det lugnt. Ska försöka få tag på en tvättid också. Sen ska vi äta våfflor.

Ovido - Quiz & Flashcards