Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Louise - 2 januari 2009 23:20

Det är fredagkväll och jag sitter här och funderar på om jag inte ska gå och lägga mig... eller åtminstone krypa ner i soffan och somna framför en film. Jag är jättetrött och fryser som en tok, det sitter fortfarande i efter besöket hos Hilma, det blev ju en del stillastående ute, och det var nästan -10 ute. Jag är liksom helt nerkyld verkar det som, mina tår och händer är fortfarande iskalla.


Imorrn ska jag upp tidigt och förbereda födelsedagsbaket till Stefan, sen tänkte jag försöka hinna med att åka in til stan och fika med Åsa och Therese, om inte Malin ringer och vill bjuda in oss tidigare. Skönt att det mesta är fixat inför helgen, Stefan ska bara välja vad han ska ha för mat. Det ska jag också hinna handla imorrn... Hmm, jag är visst inte så klar som jag tror ;)


Åsa, jag kan inte kommentera i din blogg, jag har gjort det på de två sista inläggen och det blir bara en sån där vit "felruta" vad det nu heter :P Men jag har läst! :) Malin, hoppas du haft en bra födelsedag!!!

Av Louise - 2 januari 2009 20:12

Bläh vad dåligt jag har sovit inatt! Vi somnade vid 6 imorse, dels av bristen på trötthet, dels pga konstiga smällar och knallar från lägenheten under... man kunde tro att någon kastade smällare precis i vårat sovrumfönster, men det var det inte, så vi undrar VERKLIGEN vad det var som small så förbannat inatt!

Jag blev iallafall väckt kl 11 av mamma som ringde och frågade om jag inte kunde åka med henne och Therese till Hilmas fodervärd, dit dom var bjudna på lunch. Inget jag kände mig sådär jättesugen på, men jag hade väl helt enkelt inte samvete att tacka nej när Therese ville ha med mig.


Vi kom hem igen vid 17-tiden, och då åkte vi raka vägen till Marieberg, där Åsa mötte upp. Mamma och Therese åkte vidare hemåt (jag fick ett par jättefina silverörhängen av Therese <3), och jag och Åsa fick en liten kortis rundvandring i jakt på 2 födelsedagspresenter. Dels har vi en födelsedagsfest imorrn vi ska på, och sen fyller Stefan år på söndag. Jag blev ganska nöjd med båda presenterna. Även fast den ena inte blev det jag tänkt mig, men iallafall.


Nu känner jag mig fruktansvärt trött kan jag säga, men jag ska minsann inte somna nu, för då somnar jag aldrig ikväll. Vi ska fixa tacos nu, och sen blir det nog film. Stefan är på jättebra humör ikväll, undrar om det är för att jag varit borta hela dagen ;) Jag var dock tvungen att fråga honom varför maten inte stod serverad på bordet när jag kom hem... hmmm *fantiserar*

Av Louise - 2 januari 2009 02:55

Jag har inte försökt heller, för den delen. Jag är inte trött, men så blir det när man sover till halv två på eftermiddagen! Imorrn ska jag gå upp kl 10 om jag så ska släpa mig ur sängen, för jag skulle vilja åka in till Marieberg! Jag har ärenden att uträtta. Jag ska höra med Therese eller Åsa imorrn, om nån vill hänga på.


Mormor har halkat i källartrappen idag och slagit i knät, mamma ringde i eftermiddags och skulle åka dit och köra henne till akuten. Där satt dom väl hela kvällen sen, för jag pratade med Rickard strax innan 12 nu ikväll, och då var dom på väg hem med mormor igen. Dom skulle höra av sig, men jag har inget hört så jag vet inte hur det har gått eller hur illa det är med knät. Det får jag väl veta imorrn.


Idag gjorde vi hembakad pizza, som för övrigt blev ovanligt bra för att vara bakad av mig (och Stefan som var med :D). Degen blev jätteluftig och fin, och dessutom blev det över till två små limpor :) Då ska man ha i åtanke att jag höftade ihop degen, och kollade med mamma efteråt ;) *Skryter lite ödmjukt*


Man kanske skulle ta och tvinga sig i säng, öppnar jag en bok så kan jag nog somna ganska snabbt iallafall :D


GRATTIS PÅ 23-ÅRSDAGEN MALIN!!! <3

Jag kommer på lördag, och förhoppningsvis Stefan också.

Ovido - Quiz & Flashcards