Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Louise - 1 januari 2009 15:00

Aaahhh... nytt år, nya utmaningar och TVÅ NYA FINNAR UNDER NÄSAN!!! Är det inte typiskt??? Jag trodde den perioden var förbi nu, men nej då. Det blir till och inleda 2009 med lidande... *snyft*


Gårdagen/nyårsafton var helt ok, lite annorlunda bara; ingen skumpa för mig som körde bil (inte heller för mamma), ingen TV (!!!) = inget "ring klocka ring", istället lyssnade vi på P1 och en massa domkyrkor i Sverige som ringde... :/ Inga pengar på mobilen, så jag kunde inte svara på gott nytt år sms:en, FÖRLÅT! MEN det blev kalkon, som mamma gjort det här året, en hel del Mario Kart-turneringar med syskonen och Stefan som bara tittade på i rädsla att förlora mot någon av oss, efterrätt OCH tårta, som vanligt hos mormor, och en massa hundbus. En ganska lugn nyårsafton, och redan vid 02-tiden körde vi hemmåt.


Nu sitter vi och funderar på om Ica eller Konsum har öppet nåt idag, för vi skulle gärna vilja ha lite pålägg, tacosingredienser och kanske lite godis... Vi får väl åka och kolla sen, det är ju faktiskt ganska nära. Det ser iallafall väldigt dött ut över den del av "stan" (Hallsberg) som vi ser genom vardagsrumsfönstret.


Idag ska jag försöka bli av med våran stora TV-hylla, den skänkes mot avhämtning! Vi måste skaffa den vi hade tänkt köpa från början, för den nya TV:n får inte in i den här hyllanordningen. Så det blir IKEA nån dag också, för jag ska köpa ett nytt soffbord för mina julklappspengar från Christoffer :) TV-bänkar kanske det finns på EM...? Vi har bestämt en sen länge som vi  vill ha, på IKEA, men det är väl förhanlingsbart ;)


Nu ska jag läsa Åsas blogg och sen ska jag dra Stefan ur sängen, JA han sover FORTFARANDE!!!

Ovido - Quiz & Flashcards