Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Louise - 10 januari 2009 15:36

I Hallsberg-hemma alltså. Det är klurigt när man kallar sitt hem för hem, och samtidigt kallar det "hem" att åka hem till mamma :P Stefan sov fortfarande när jag kom hem nyss, han gick visst och lade sig halv sju imorse!!! Hmmm undrar om jag kommer få somna själv ikväll igen?


TV:n är enorm och jättefin! Stefan är mäkta stolt över den :) Ikväll kommer det att bli filmkväll, vi ska kolla på Pirates of The Caribbean på Blue Ray som Stefan fick med när han köpte PS3:an i våras. Vi har inte kollat på just den filmen än för vi hade ju redan sett den på vanlig DVD, så det ska bli spännande att se den i HD och Blue Ray. Jag tycker vårat vardagsrum blev jättefint utan den enorma hyllan som den gamla TV:n stod i. Mer öppet och rymligare liksom, jag är jättenöjd, och speciellt med bordet och det "nya vitrinskåpet" som står tillsammans i hörnet ;) Det ser så möblerat ut! Ska lägga upp ett par bilder på det hela sen.


Nu ska jag åka och handla lite gott till ikväll, inte för att jag tål så mycket "gott" men jag brukar käka vindruvor och sånt. Ibland lite lösgodis, men jag mår så illa av det efteråt! Sen ska vi väl ha nån mat till middagen också, nåt mysigt :)

Av Louise - 10 januari 2009 01:07

Är kvar hos mamma i Dylta ikväll. Jag skulle egentligen ha åkt hem och kollat på film med Stefan och inviga nya TV:n, men det är så kallt och halt ute, plus att Åsa var här ikväll och jag "råkade" ta ett glas vin. Jag blev så sugen på det ikväll.

Åsa var som sagt här och åt ost och skinksås med oss, sen drack vi förstår té och kollade lite på Björn Gustavsson <3 han är tamejfan OTROLIG den människan! Man kvider av skratt. Beatrice lurade med Åsa på en Mariokart turnering också, så stackars Åsa fick köra hem mitt i natten! Och halt är det också. *Oroar mig*


Nu ska vi kolla lite på TV eller film, jag minns inte om jag skrev det i det tidigare inlägget men vår gamla TV blev verkligen enorm i mammas vardagsrum! Den kändes INTE så stor hemma hos oss. Sen efter vad det nu blir för film så är det sovdags för jag åker hem imorrn förmiddag.


Just ja, Therese såg tre vildsvin på tomten ikväll! Hon skulle ta ut Tussi och kissa, släppte ut henne lös som vanligt och fick syn på nåt som hon trodde var "tre tjocka rådjur", kallade in Tussi innan hon hann se dem och kom infarandes och vrålade... Vi tittade såklart ut genom fönstret, och där ute på åkern precis utanför tomten vandrade 3 vildsvin iväg. OTÄCKT! Hade det varit Pepsi hade hon satt efter dem, det lovar jag.

Ovido - Quiz & Flashcards