Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Louise - 7 januari 2009 18:47

Jag tar en paus i kaoset och bloggar lite. Håller på att försöka plocka isär våran enorma TV-hylla, den ska delas på tre och sättas ihop igen på ett nytt och påhittat sätt. Vi ska behålla själva vitrindelen och kasta bort tv-bänken och hyllorna. Det kommer nog bli bra, men det är svårt att fixa själv! Stefan jobbar och slutar ju inte förrens  tolv inatt så jag får snällt vänta... det är själva tippandet av hyllan jag behöver hjälp med, jag är så rädd att tappa den eller slinta så den åker i golvet och tår eller andra exremiteter kommer ivägen. Vi måste få det gjort idag eftersom jag åker imorrn, med TV:n som mamma ska ha och passar på att slänga hyllorna i grovsopen där mamma bor, alternativt lämnar det hos mamma som ved :) Sen på fredag när TV:n kommer måste det ju finnas nånstans att ställa den! Så allt måste fixas ikväll, imorrn kommer det vara alldeles för mycket att göra med packning, bära ner den AStunga TV:n som mamma ska ha till bilen, laga mat och annat sånt nödvändigt. Jag kanske skulle försöka själv en gång till... hmmmm, Jag har så svårt att hålla mig stilla när jag håller på med nåt, jag vill helst att allt jag tar mig för ska bli klart absolut genast! Otålig tror jag det kallas... :P


Idag har vi ätit tonfisksås och tagliatelle (Therese ÄLSKAR tunacastrull, så na-na-na-na-na-naaa ;P) och det blev lite över till mig för ikväll också, vilket jag nyss har glufsat i mig. Jag är proppmätt nu, och det kanske passar ganska bra för då orkar jag inte ta mig för och göra nåt dumt, som att då exempelvis försöka lägga ner hyllan alldeles själv ;D


Elliots mamma Be'Löfs Cajsa har kommit med på Championsidan på SLHK's hemida nu :) Jag skickade in bilden igår, men jag kom ju på att Berit har ju fler Champions, så vi får fixa fler bilder. (Bilderna ligger under "Galleri" - "Champions" på hemsidan) Kolla! :)


Nu ska ag ta och spela lite Mario Kart, och sen ska jag diska. Åh vad sakta tiden går idag! Sen är inte TV-antennen ocjh boxern inkopplade så jag får ingen TV ikväll att fördriva tiden med... Jag skulle ju kunna koppla in det som det står, men det känns så onödigt...

Ovido - Quiz & Flashcards