Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Louise - 15 januari 2009 11:52

Inatt har det snöat! Tack och lov är det bara ett par minus ute så man slipper frysa ihjäl. Det är inget mycket snö, bara nån cm, men det blir ju bra mycket ljusare bara av det!

Promenaden blev en dryg halvtimme idag med. Ganska lagom komma igång-promenad. Magen är inte så glad efter äggen igår, men det lugnar sig väl. Jag VET ju att jag inte kan äta ägg, men jag blev bara sååå sugen! Idag kan jag inte begripa att man ens KAN bli sugen på ägg nånsin, jag är mest sugen på té... och stekt savoikål, av nån jättekonstig anledning...? :/ Tänkte försöka laga mat så den är klar till fyra när Stefan slutar, så vi hinner äta tillsammans innan jag åker till Åsa och hennes ljusparty :) Jag tror jag måste hitta på nåt som stabiliserar magen lite... Sen vill jag gärna komma iväg till Åsa nån timme tidigare så jag kan erbjuda en hjälpande hand ifall hon fått jobba mer än planerat idag.


Kollade förresten på Uppdrag Granskning igår, ett program som jag oftast inte tittar på men igårkväll handlade det om sk adoptioner av "gatuhundar " i Spanien, jag kan VERKLIGEN rekomendera att man tar en timme av sitt liv och kollar på den dokumentären, det finns alldeles för mycket okunnigt folk som tror att dom räddar hundar och gör en god gärning, men istället stödjer man en galet sjuk affärsverksamhet och riskerar att ta hem sjukdomen leishmania till Sverige! Länk till programmet på SVT finns här.


Nej nu ska jag göra en kopp té, strunta i gårdagens disk och hoppas att det genom ett under (=av Stefan) har blivit diskat när jag kommer hem ikväll. Den som lever får se...

Ovido - Quiz & Flashcards