Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Uttråkad

Av Louise - 11 januari 2009 22:24

Det är precis vad jag är. Jätteuttråkad! Vilekn kass söndag. Stefan sitter som vanligt klistrad framför sina kära spel vid datorn. Jag hade sett fram emot söndagmiddag med hjortkött och potatisgratäng med istället blev det våfflor som Stefan var vansinnigt sugen på. Det gjorde såklart att min mage mår kasst nu, och jag känner mig ungefär lika kass. Inte var det nyttigt heller att äta våfflor som mat. Jag åt iofs bara 2 st, men det räckte ganska bra.


Imorrn har jag lovat mamma att jag ska ringa vårdcentralen i Hallsberg och be om remiss till mag-tarm på USÖ. Jag ska göra det, så det här får komma ur världen nån gång. Det är konstigt när man gått med problem såhär länge, det blir ju ens vardag med tiden, och så helt plötsligt ser det ut som att det kanske finns en lösning på problemet. Man tror liksom inte att det är sant, och tro mig, jag har inte ropat hej än. Förhoppningsvis så är det IBS, personligen hade jag varit lite gladare för laktosintollerans, men det har jag vetat ganska länge att det är nåt annat. Nu är det bara att hoppas att det inte är nån annan konstig dum skit :(


Elliot har varit en liten plåga ikväll, jag har sorterat in papper i vitrinskåpet (på samma ställen som dom låg när "vitrinskåpet" var "TV-hyllan" men mindre av dem) och hon har varit på precis ALLT jag tagit i. Nosat på allt, försökt ta allt, fått pappersbitar och kvitton att fastna på nosen osv... :P Hon gör det naturligtvis inte för att jävlas med matte, men jobbigt är det! Hon är sååå på allt när hon är på det där humöret. Klåfingermaja :)


Nu ska Stefan snart sova för imorrn så är det förmiddagsskift som gäller, och hela veckan för den delen. Han kommer ALDRIG kunna sova inatt för han satt uppe till 5 imorse och spelade, och gick upp kl 15. Jag gick upp vid 12 och är definitivt inte trött! Men imorrn ska jag gå upp tidigt, vid 9 eller 10, så jag får rätt på dygnet. Det är liksom lättare att gå upp tidigt när inte ens sambo ligger kvar i sängen och trynar.

Själv ska jag sno åt mig hans dator, spela mahjong en stund och sen vet jag inte vad jag ska trötta ut mig med...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards