Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Uppskattningen uppskattas!

Av Louise - 22 januari 2009 15:54

Först vill jag bara tacka för alla snälla komplimanger för gardinerna, jag älskar dem verkligen, dom är sååå fina! (Kommer från EM för dom som undrar). Tack alla!!! :)


Nu är Stefan skjutsad till jobbet och datorn är tillgänglig för mig :) Vi åt falukorv och makaroner till lunch idag, blääh! "Det är inte min favorit men jag äter det ändå" ;) Vi skulle egentligen ha ätit tonfisksås och pasta, men vi har helt slut på paprika OCH gul lök upptäckte jag. Jag är lite besviken på mig själv att jag inte noterade det när jag tog den sista löken till korvstroganoffen igår!? Hmmm... det står med på shoppinglistan iallafall, men dte blir först på måndag. Kan vi klara oss i 4 dagar utan lök? Jag använder lök till näsan allt ju! I love it!


Idag ska jag fixa upp gardinerna i vardagsrummet och se hur det blir, jag tror nog det blir bra! Men jag har lite samma problem där som i köket, röd matta! Den har jag verkligen tröttnat på, vi köpte den på Lågprismagasinet förra julen för att vi ville ha lite julmys-känsla i lägenheten, vi hade ingen rumsmatta och så kostade den ju bara 300 spänn, men sen har den blivit liggande i över ett år... Det har bara inte blivit av att vi köpt en ny! Vi kunde ju köpa en liknande fast i en mer neutral färg, en lika billig. Det är lite kul att kunna byta. Egentligen skulle jag vilja ha en beige eller grå ryamatta, men dom är ju så dyra! Och vi har hund dessutom, Elliot ligger jämt på mattan och tuggar på sina äckelben. Det är lite som att tänka barnsäkert när man har hund (eller katter).


Nu ska jag ringa till mamma faktiskt. Jag är lite sugen på att prata med henne...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards