Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Ont i magen!

Av Louise - 23 januari 2009 21:28

Man kan säga att det är lite dagens tema, eller hur Åsa? Min mage pajjade igen igårkväll efter att jag satt i mig en choritzo, som jag för övrigt VET att jag inte tål. Av den anledningen har jag inte ätit nåt idag, det funkar liksom inte, så nu ikväll när jag väl fått i mig lite mat får jag i vanlig ordning vansinnigt ont i magen. Jag har faktiskt ganska sällan ont i magen annars, alltså ont i magsäcks-magen. Aj... :(


Idag har jag varit och fikat hos Åsa. Trevligt som vanligt, vad annars? Vi kollade lite på hyresvärdar i Örebro, så på måndag ska jag sätta mig och ringa runt och börja jaga lägenhet :) Vi är sååå peppade på att flytta in til stan! Eller jag iallafall, Stefan följer väl med av bara farten. Jag är SÅ glad att han är positiv till det! Jag vill ju att hans ska vilja lika mycket som jag, eller iallafall nästan räcker.


Imorrn ska vi till Åsas lillebror som fyllde 19 i veckan. Sen ska mamma och dom vidare till ett 65-årskalas, men jag åker nog hem tror jag, min mage pallar inte med allt kalasfika. Det är så svårt att säga nej och förklara för alla, dom flesta blir förtvivlade och generade över att jag inte kan äta fikabröd och sånt, och det tycker jag känns så jobbigt! För mig är det liksom inget bekymmer att hoppa över sånt jag inte klarar av, tvärtom, jag slipper ju bli dålig!!! Det är en svår balansgång det där...


Nu ska jag surfa runt lite medans jag får ha datorn en stund, sen blir det resten av Sagan om Konungens Återkomst som vi inte orkade se färdigt mer än till hälften igårkväll/natt.

 
 
Åsa

Åsa

23 januari 2009 22:10

Ja, det är dagens ledord! Ont i magen... *suck* Tar du din bil till mamman imorgon eller ska Helena åka hem emellan? Annars kan du ju åka med oss till Dylta! Men jag har för mig att "de andra" inte skulle med till mamma? Asch! Vi får se imorgon, kom ihåg att du kan åka med oss i alla fall =D. Puss på dig!

http://lillapling.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 6 februari 2009 15:18

Slut på bildutrymme, jag evakuerar till ---> http://louisebergmansjambalaya.blogg.se ...

Av Louise - 4 februari 2009 18:18

Fy vad ledsen jag är idag :( Imorse började vi med att försova oss, vaknade kl 10 när vi tänkt vakna halv nio och ÅKA vid 10, och när vi väl vaknar då av att Stefans mamma ringer och undrar var vi är och när vi ska åka så sätter min mage igång och kr...

Av Louise - 3 februari 2009 21:54

Idag mår Elliot fint! :) Hon har behållt både frukost och middag i magen, så nu verkar det ha stabiliserat sig.   Stefan och jag åkte en sväng in till Marieberg i eftermiddags och mötte upp Therese, Beatrice och mamma. THERESE HAR KLIPPT AV SIG HÅRET...

Av Louise - 3 februari 2009 00:09

Det verkar som att det börjar bli hund av Elliot nu igen, hon har inte kräkts en enda gång idag och har alltså fått behålla två mål mat. Dessutom har hon druckit ur vattenskålen 2 ggr ikväll. Helt på eget initiativ! :) Matte är så lättad, nu vill vi ...

Av Louise - 2 februari 2009 17:54

Stackars Elliot, hon är utsvulten! I lördags kräktes hon 4 ggr, sen in till vet, i söndags (igår) kräktes hon 4 ggr, trots medicin och snällmat, och har alltså inte fått behålla en matbit på två dygn. Jag vill inte ropa hej, men idag verkar det som a...

Ovido - Quiz & Flashcards