Alla inlägg under januari 2009

Av Louise - 21 januari 2009 15:47

Så, nu har Stefan åkt till jobbet och så vi har ätit korvstroganoff till lunch idag. Stefan älskar korvstroganoff, han har till och med en speciell liten korvstroganoff-sång hihi... säg inte att jag sagt det ;) Melodin är svår att beskriva, men texten är ganska enkel...


"Korvstroganoff

Det är ju jättegott

Korvstroganoff"


Så går den... hahaha. :) Lite charmigt.


Nu ska jag göra mig lite "fin" och åka in till Marieberg. Ska hälsa på Åsa lite och sen ska jag möta upp familjen efter 17-tiden nån gång, och alla som känner min familj vet att man lägger på mellan ½ och 3 timmar på överenskommen tid, beroende på tid på dygnet och sammanhang. Elliot får vara hemma och sova, hon verkar vara väldigt trött idag, hon har legat i korgen och sovit så gott så... :)

Av Louise - 21 januari 2009 14:01

Dagens roligaste: http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=47396

 Hahahaha, Malin you light up my world :)

Åsa, du kommer att skratta med, jag lovar ;)

Av Louise - 21 januari 2009 01:58

Jag blev sittande en lång stund och kollade på bilder från det gångna året, och måste dela med mig lite av lillpluttans första tid. Det här är en 12 veckor gammal liten Elliot hemma hos mamma i Dylta :) Man kan inte fatta att hon var så liten för 8-9 månader sen!!! <3


Av Louise - 20 januari 2009 20:05

Ikväll har Åsa varit hos mig och fikat :) Eller mest pratat egentligen, och det gjorde vi nog lika mycket båda två ungefär. Det är så fruktansvärt konstigt hur fort tiden går när vi pratar, även fast det inte blev så sent som det brukar bli. Vi har alltid 135 till samtalsämnen kvar när vi skiljs åt. Det är bra. Tycker jag iallafall :)


Nu är jag yr igen, varför kommer det alltid smygande på kvällarna? Obehagligt! Mormor vill att jag ska köra henne till stan på torsdag, men jag vet ju inte om jag kan köra bil då. Vad är det här för yrsel egentligen? Jag blir knäpp.


Nu tror jag att jag ska värma lite spagetti med tomatsås från igår och käka det. Jag behöver lite mat efter all banankaka känner jag :) Sådär kan jag hålla på en hel kväll om ingen stoppar mig, salt-sött, salt-sött... Hemligheten är att dricka ett glas vatten med en citronskiva i, surt minskar suget efter sött. Jättebra. Dricker man ett glas vatten med citron i till maten så kan man helt slippa sötsuget som oftast kommer efter måltiderna. Fungerar för mig iallafall :) Och slipper man sötsugen så blir man ju inte sugen på salt för att balansera "sötheten". Smart va? Haha.. jag har för mycket fritid. Åh vad jag skulle vilja läsa till dietist...


Mat var det. Jag ska stinka vitlök när Stefan kommer hem ;) Och kanske en snabbiskissning med Elliot innan dess. Sen ska jag försöka få tag på mamma igen, dom var visst och handlade nu... Hmmm ovanligt, Therese! ;)


Det här står förrestn på Stefans presentkort från Dressman, som ligger här vid datorn; "A true friend is someone who says nice things behind your back"... Lite gulligt för att vara en herrklädesbutik, eller hur? ;)


Av Louise - 20 januari 2009 16:08

Idag har jag gjort pannkakor till middag. Det var väääldigt länge sen jag gjorde pannkakor, jag brukade göra det när jag bodde hemma för att syskonen var så förtjusta, och att steka pannkakor till 5 personer som äter som 10 har gjort att jag liksom förknippat pannkaksstekande med lätt panikångest. Idag gick det helt ok, det var bara 6 dl smet ju :) Stefan åt innan han drog till jobbet, och jag har nyss ätit för jag stod fortfarande och stekte när han var tvungen att komma iväg. Han vet inte om att jag stoppade en massa vetegroddar i smeten, men känner han mig så kunde han nog ha räknat ut det ;) Hahaha...


Ikväll kommer Åsa och fikar hos mig :) Vi ska dricka té tillsammans och prata och ha allmänt trevligt. Sen kaaanske hon får smaka på en av mina banankakor som jag bakade igår :)


Nu ska jag springa ut med Elliot och ta med mig soppåsen tror jag. Den var visst rätt full...


Av Louise - 19 januari 2009 16:26

Japp vaknade sent idag och bestämde att jag ska straffa mig själv genom att städa hela dagen. Hittills har jag tagit bort all jul, och satt upp normala gardiner i vardagsrummet, sovrummet och på toan. Köket har jag lite ångest över ju st nu, jag vet inte riktigt vad jag ska ha där... måste tänka lite till.


Har precis, eller haha, för en timme sen, kört Stefan till jobbet och håller nu på att samla ihop alla julprylar som ska ner i källaren. Sen har jag ett ENORMT problem med TV-kartongen som fortfarande står kvar i hallen och tar upp (och nu överdriver jag inte) halva hallen!!! Stefan vill INTE slänga den, men det vill jag! Alternativet är att vika/platta ihop den så man kan skjuta in den på ena sidan i förrådet, det är väl ungefär vad som får plats, men den är full av stora fligolitbitar som Stefan OCKSÅ absolut vill ha kvar, och vart fan ska jag klämma in dem??? Jag blir tokig på alla kartonger som ska sparas. Jag vill SLÄNGA! *Suck*


Nu måste jag äta nåt, har bara druckit en Gefilus idag. Dom hade andra smaker på Ica Maxi, persika/passion och hallon/smultron, så vi köpte båda sorterna. Här i Hallsberg har dom bara jordgubb/blåbär.


Håll ditt huvud högt - KENT - Världens bästa låt just nu!!!


Av Louise - 18 januari 2009 19:07

Igår var vi på ICA Maxi Stormarknad och handlade. Vi hittade Sagan om Ringen-trilogin i box med alla tre för 199 spänn, som hittat liksom så den slog vi till på. Därför har mitt bloggande inte varit så flitigt igår eller idag :P Igårkväll kollade vi på ettan, i eterridnua (mitt trådlösa tangentbords tolkning av ordet "eftermiddag", fatta hur många gånger jag kollar upp på skärmen och ser att allt är totalt oläsligt och jag måste skriva om allt!!!) har vi kollat på tvåan, och strax ska vi kolla på trean, jag ska bara steka till lite hamburgare först, det börjar bli dags för kvällsmat. Stefan sitter vid datorn och svär, trevligt värre, han spelar match och det verkar inte gå så bra. Jag förstår inte hur man kan tycka att nånting som gör en så arg är kul?


Nej nu ska jag fixa mat och sen aldrig mer blogga med det här tangentbordet... *SUCK*

Av Louise - 17 januari 2009 12:31

Stefan sover, Stefan sover i sitt lugna.... ihoprulade (det ska vara RULADE med ett L med flit) täcke. Han är ganska farlig även fast man väcker honom varligt så han får vakna i sin egen takt.

Vi har inget bröd hemma alls, inte ens husman, och bara ett par ägg så det räcker inte till äggröra. Därför har jag bestämt att det får bli mannagrynsgröt till frukost idag. Till Stefans stora lycka, han som ääälskar gröt :] HAHAHA! NOT. Nej, men det måste definitivt bli en tur till nån affär idag. Kanske ICA Maxi Stormarknad i Kumla, det är lite lagom långt ju! Sen är det mycket billigare och större utbud än på Konsum, ICA, Lidl och Netto i Hallsberg. Konstigt, 4 olika matbutiker i en så liten stad och inte en enda duger åt herrskapet (oss). Haha.


Än så länge så är jag inte så yr, bara sådär ostadig. Jag tror jag håller på att bli sjuk faktiskt, det känns jobbigt i halsen och igårkväll hade jag ont i huvudet. Jag skrev ju visst det för ett par dar sen också, att jag trodde att jag skulle blli sjuk men blev det inte, inte då iallafall. Nu tror säkert alla att jag är hypokondriker... Det är jag inte.


Haha nu står Elliot i fönstret och kollar på ett pensionärspar som packar ur bilen efter en rejäl storhandling :) Hon ser FRUKTANSVÄRT koncentrerad och intresserad ut. Ledsen hjärtat, men jag tror inte att nånting där är till dig <3


Nu ska jag laga gröt :)


Ovido - Quiz & Flashcards